Geoblog.pl    bzmot    Podróże    Ameryka Południowa 2006 - łosiowy debiut podróżniczy    Kilka uwag / Random comments
2005

Kilka uwag / Random comments

Kolumbia
Kolumbia, Bogotá

Moje wrazenia z jazdy motocyklem: skad wiadomo, ze Kolumbijczyk bedzie wyprzedzal nasz motocykl np. duza ciezarowka z bananami? To bardzo proste, musza byc spelnione trzy warunki: zakret, podwojna ciagla i wzniesienie. No i przepasc z boku. Inaczej nie warto sie meczyc. Za slabe wrazenia. Jestesmy objezdzani z przodu, boku, tylu, gory i dolu. Zastanawiam sie czasem, czy w ogole nasz motor widac, tak blisko przejezdzaja.
Na dworcu autobusowym brak jednej duzej firmy. Sa dziesiatki okienek malych firemek obslugujacych okreslone trasy. Trzeba szukac najtanszej. Autobusy sa ogolnie duzo lepsze niz u nas, kazdy ma toalete, TV itp, nawet te najtansze, jak nasz wczorajszy z Pereiry do Bogoty. Tylko w tych najtanszych nie ma czasem papieru w kiblu i wody w umywalce :) Pech. Kazda z firm w swoim okienku ma wywieszone statystyki wypadkow swoich autobusow z ostatniego miesiaca. Liczba wypadkow, rannych i zabitych. Niezla reklama. Wszyscy wywieszaja oczywiscie zero, a jak nie maja zero, to nie wywieszaja :) Oczywiscie nie ogladalismy sie na jakies statystyki, wybralismy tych, ktorzy sie nie chwalili :)
Na ulicy plakaty: dzwon, gdy twoj kierowca jedzie nieostroznie. Nasz autobus ma nawet duzy wyswietlacz pokazujacy predkosc z jaka jedziemy tyle ze... nie dziala :)

How do you know a big banana truck is going to overtake your motorbike? Easy, three conditions must be fulfilled. A strong curve, a double continuous line and a hill. Well, a precipice on the side of the road will help too. Otherwise overtaking is just not worth the trouble. People pass our motorbike from all sides and I wonder if they can even see us.
Tens of different small carriers at the bus terminals. Looking for the cheapest one. Buses are really nice, everyone has a toilet, TV, A/C even the cheapest ones, like the one we took from Pereira to Bogotá. Except the cheapest ones sometimes don’t have toilet paper and running water. Oh well. Every carrier posts mortality statistics from the previous months. Accidents, wounded, dead. Great publicity. Of course, everybody posts zero in all fields. If a number is greater than zero, statistics are obviously not posted at all. The hell with statistics, we chose a carrier which doesn’t post :)
Billboards on the street. Call us if your driver is driving recklessly. Our bus has even a large visible LCD display showing our speed, except it… doesn’t work.